Osh!

Nu har det vart rätt hektiskt ett tag och jag ska verkligen försöka komma ihåg vad jag haft för mig!
Torsdag: blankt. kan verkligen inte komma ihåg. fruktansvärt. detta är varför jag måste skriva oftare. eller snarare behöver träna upp mitt minne. det är helt bedrövligt att glömma av sitt liv helt.
Fredag: Var på Kellys och drack after worköl innan jobbet och kom lite försent och lite för packad till jobbet när jag började klockan halv sex. Fortsatte sedan med stabil alkoholkonsumtion hela kvällen och gick med kollegorna till Babar på avenyn efter jobbet där det blev oändligt antal drinkar och skitsnack. Blev möjligtvis accepterad av dessa varelser genom att supa ikapp med dem vilket jag antar är lite bra iallafall med tanke på att jag skall spendera åtminstonde 30 dagar till ihop med dem. Gick sedan till Nef och dansade lite med Lisa som var på besök för att sedan taxia hem med en hemlös kille som jag tror hette Tor (möjligtvis Olof) från Kinnekulle. Han slutade aldrig tafsa på mig och klockan åtta på morran målade jag honom randig och slängde ut hans kläder i trädgården. Problem solved.
Lördag: Adrenalinet från att ha kastat ut Olof höll kvar sig och jag kunde inte sova utan drog istället med Martin upp och kollade på Gudarna måste vara tokiga 3 vilken är en fantastiskt hysterisk och härlig film. Kollade sedan på Darwins mardröm ihop med kollektivet vilken alla bör se. Kommer ihåg ett citat av en tokfattig man som dock hade ett jobb (som gick ut på att skjuta de inkräktande afrikanerna som på grund av sin hungersnöd ville stjäla lite av europernas fisk): "It feels good- now I am a citizen of the world. I am working and I am paying rent. A citizen of the world- it feels good.". En otroligt tragisk film. Oskar berättade för mig att det endast är 2 procent av världens befolkning som har råd att semestra vilket även det gav mig en tankeställare. Det är många saker man inte tänker på och ser som självklart som priviligerad västfödd.
Söndagen jobbade jag bara tills jag kom hem och Elins kalas i kollektivet precis tog slut. Jag missade hela kalaset! attans också. fick god mat dock och ett eller två glas vin. Den söta unga killen på jobbet var tydligen inte kär i mig utan i den snygga unga tjejen och det var en liten besvikelse när jag spanat lite på honom. Men skönt att skriva av det från energiödelslistan. 
Idag kom Sofi och Adolfo från London för att stanna tills på fredag! De är så söta och fantastiska. Fanastiskt att de ville hälsa på mig innan de flyttar till Mexiko. Vi har vart i Slottsskogen och kollat på älgar och sälar, ätit gott, druckig gott och kollar på en fruktansvärt dålig film vid namn Insanination (i think!). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0