Boråsbesök.

Jag åkte till Borås igår för att överraska min syster en vecka försent på föllsedan. Hon blev glad och vi gick ut och åt på Babbel för att fira oss. Det var fint. Hon är väldigt fin, min syster Ida. När jag kom hem till mor framåt natten vart hon överraskad av besöket men vi hade faktiskt ett ganska fint samtal som höll på i uppåt två timmar. Detta hör till ovanligheterna  då hon vanligtvis bara brukar bli arg så fort hon ser mig. Hon kan vara på hur bra humör som helst, men när jag stiger in i rummet rasar hennes värld samman. Hon hade nog tänkt att jag skulle vara en såndär trevlig enkel dotter som nu vid 22 års ålder bodde med min pojkvän, jobbade i en inredningsbutik i stan och hade en grå fondvägg och ett hem med fina vita ljusstakar. Istället har jag den trubbligaste ekonomin skådad, bor där jag släpps in för kvällen och reser runt utan direkta mål och framtidsplaner runt om på jorden. Jag tror att en av anledningarna till att hon brukar bli upprörd av att träffa mig är för att jag påminner om min far som gick bort för tre år sedan. Åtminstonde hoppas jag att detta är fallet. Om inte är det bara för att hon inte tycker om mig och det vore ju tragiskt.

Ellen ringde mig när jag lunchade med Ida idag och berättade att hon var full på  whiskey och på frågan om något speciellt hänt svarade hon "lite kanske". Jag åkte dit och hon var full och vacker och hade bokat resa till London på fredag för att avsluta sitt redan avslutade förhållande med Alberto på ett finare sätt, detta trots att han träffat en annan. Jag tycker kanske inte att detta var en brillijant idé men förstår att det är sånt vi gör i kärlekens desperata stunder. Jag hoppas att hon kommer må bättre av detta men tvekar. Hon kommer vara fine. Det måste hon vara snart. Det är jag och Ellen som ska ta över världen en dag framöver.

Fick skjuts till Göteborg igen av min bror och vi hade en fin med hetsig diskussion om- guess what!- vegetarianism. Han vågade inte hälsa på i mitt kollektiv för han var rädd för sånnadära kollektivbor. Ha! Han har börjat spara på bilderna på alla kossor som han matar hans dotter Emilia med iallafall för att kunna visa henne när hon blir äldre och äter bara fisk som han själv fångat- ett litet steg på vägen iallafall! Tycker det är ganska ball att han sparar just bilderna på kossorna Emilia matas med så hon får chansen att ta ställning till om hon verkligen velat äta en massa mördade djur senare i livet... förhoppningsvis tar hon sitt sunda förnuft till fånga! Men man vet aldrig- hon föddes ju in i Sveriges mest moderattäta kommun Kungsbacka och bara i och med det kan framtiden spås tveksam. Hon är otroligt söt och smart och humorfull dock. Hoppas jag får träffa henne snart. Min bror och jag bestämde även att vi ska på Depeche Mode i Köpenhamn nästa sommar ihop. Wohow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0